מידע מעניין על סוככים קבועים

מה זה סוככים ולמה הם משמשים?
הרעיון כל-כך פשוט, אבל עם זאת כל-כך חכם, שכל אחד היה יכול לחשוב על זה.
ורוב הסיכויים שבאמת כולם חשבו על זה.
בימינו זה דבר די שגרתי להסתתר מתחת לעץ גדול ביום קיץ חם כדי להסתתר מהשמש הקופחת, או להיכנס מתחת לבניין כשמתחיל לרדת גשם זלעפות בצורה פתאומית.
סוככים מספקים בדיוק את הדבר הזה בביתנו הפרטי, כשלמרות שיש תנאי מזג אוויר קשים אנחנו עדיין רוצים לשהות בחוץ ולהנות ממזג האוויר (בין אם אנחנו אוהבים חום ורוצים להתרענן בחוץ או שאנחנו אוהבים קור ורוצים להתרענן).
אפילו שסוככים הם דבר די פשוט, המכאניקה של הסוככים הפכה להיות הרבה יותר מתוחכמת.
תוכלו למצוא סוככים פשוטים וקבועים, לסוככים שניתן להחליפם ממצב של פתוח למצב שהם סגורים (וכך לאפשר לשחק עם כמה מזג-אוויר רוצים לקבל- שיזוף לעומת הגנה מהשמש, הגנה מהגשם לעומת השקיית עציצים או מקלחת טבעית).
סוככים מאלומיניום שניתן לשחק באים גם במגוון צורות- סוככים שפותחים וסוגרים אותם בצורה ידנית או עם מנואלה (כלי ארוך שנצמד לציר שכשמסובבים אותו פותח את הידיים שמחזיקות את הסוככים), סוככים שמופעלים בצורה אלקטרונית וע"י לחיצה של כפתור ניתן לשלוט באיזה מצב הם יהיו- סגור, פתוח או חצי-חצי, ויש גם סוככים "חכמים" שע"י חיישנים קולטים מה מצב האור ונפתחים או נסגרים ע"פ זה (כמובן שזה לא תמיד מה שאנחנו נרצה).
יותר מזה, יש גם מגוון צורות של סוככים- מסוככים שמופעלים על גלגלת, סוככים עם ידיים שנשלחות קדימה, סוככים קבועים עשויים חומרים שונים כמו פלסטיק קשיח (ואלה גם באים בעיצובים שונים ומשונים) וסוככים קבועים מבד שמיועדים למקומות קטנים כמו חלונות או מרפסות קטנת (בד"כ סוככים שנקראים מרקיזה בגלל צורתם).


סוככים מאלומיניום או פרגולת אלומיניום מאפשרים לשהות בחוץ למרות תנאי מזג האוויר הקשים (אפילו שבישראל החורף לא כזה קשה, הקיץ בהחלט מכובד), ובעוד בעבר אולי היינו חוששים לקבל כווית שמש (חלקנו בעלי העור היותר רגיש, ז"א), עכשיו בעזרת התקנה של סוככים אנחנו יכולים לשאוף אוויר צח ביום אביבי נעים, להסתכל החוצה אל הטבע (טבע אמיתי או טבע עירוני, אחד מהשניים) ולהנות ממשב הרוח הנעים על הפנים שלנו.
כמו-כן- אם יתחשק לנו פתאום לתפוס קצת שיזוף (דבר ששנוי במחלוקת מבחינה בריאותית, ודעתי נוטה לצד הטוען שזה לא בריא) נוכל לשנות מצב באותם סוככים ולשנות אותם למצב פתוח, לשכב על מיטת-השיזוף (או כל דבר אחר שמשמש אותנו), למרוח שמן שיזוף (כדי שלפחות נקבל שיזוף ולא כוויה) ולהרגע.
בכל אופן- סוככים מאלומיניום משמשים אותנו לדבר מאוד פשוט, וזה לא משנה אם אנחנו מתקינים את זה.

WhatsApp Image 2021 01 05 at 15.41.24 1 1

צריכים עזרה מיידית?

קליק ואנחנו איתכם

דילוג לתוכן