תיקון חלון ממד – עניין למקצוענים בלבד

awning window open, modern home aluminium push windows.

בעתיד אולי יתגשם חזונו של הנביא ישעיהו על שלום עולמי – "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת, לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" – אבל בישראל של היום עדיין נדרשים אמצעי הגנה כנגד מתקפות טילים. שכבת ההגנה הבסיסית של כל אדם צריכה להימצא אצלו בבית, והכוונה כמובן היא לממד – מרחב מוגן דירתי.

על-מנת שהממד יספק את ההגנה האופטימלית, כל אלמנט בו חייב לעמוד בתקנים העדכניים של פיקוד העורף. מסיבה זו בחרנו את הקביעה שבכותרת: תיקון חלון ממד הוא עניין למקצוענים בלבד. בהמשך העמוד תמצאו פירוט לגבי פעולה זו, כך שאם יש צורך בתיקון בממד שלכם, תוכלו להתנהל נכון.

באילו מקרים יש צורך לתקן את חלון הממד?

כל חלון כדאי כמובן לתקן כשיש בעיה כלשהי המונעת שימוש מלא בו, ואפילו "רק חשש לכך שיש בעיה. במקרה של חלון ממד תיקון מידי הוא חובה – מפני שהחלון, כמו כל אלמנט בממד, הוא חלק ממערך ההגנה. במיוחד חשוב להזמין איש מקצוע מיומן כשאי אפשר לסגור את החלון באופן מלא – חלון ממד שלא סגור הרמטית הוא חלון ממד שלא באמת מגן עליכם, וחשוב לזכור שבישראל יכול בכל רגע לפרוץ עימות (בין אם "סבב" ובין אם מלחמה רחבה יותר).

תיקון חלון ממד – רק על-פי הנחיות פיקוד העורף

תיקון חלון ממד חייב להתבצע בהתאם להנחיות העדכניות של פיקוד העורף. בהתאם כל איש מקצוע שמציע שירות זה חייב להיות לא רק מומחה לחלונות, אלא גם להפגין בקיאות בכל הנהלים הספציפיים הקשורים למרחב המוגן הדירתי (אגב, התקנת ממד בכל דירה החלה להתבצע בסוף המאה הקודמת, כחלק מהלקחים של מלחמת המפרץ שבה לראשונה נחתו טילים על ישראל).

עוד כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה שחלון הממד נועד להוות שכבת מגן גם בפני רסיסים, גם ביחס להדף וכמובן בפני גזים רעילים.

על מה חשוב להקפיד ביחס לחלון הממד?

שימו לב: ברוב הדירות, באופן טבעי, המרחב המוגן משמש גם למטרה נוספת – חדר ילדים, חדר עבודה, חדר אורחים וכו'. בהתאם ישנו רצון ליצור חדר נעים לשהות ונוח, אבל במקביל יש גם תקנים שאסור להתעלם מהם.

חלון ממד חייב להיות ברוחב ובגובה של 80-110 ס"מ, לא פחות ולא יותר. הרוחב והגובה לא חייבים להיות זהים. עוביים של החלונות מהדור המתקדם הוא 20 ס"מ, ובכל מקרה הגובה המינימלי ביחס לרצפה הוא 100 ס"מ. כמובן שגם לאחר תיקון חלון ממד יישמרו כל הכללים הנ"ל.

החלפת חלון ממד

יש מקרים שבהם ההמלצה של איש המקצוע תהיה להחליף את החלון – למשל אם תיקון חלון ממד יקר ופחות משתלם מהחלפה, או מפני שמדובר בחלון שכבר התיישן ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות לשדרוג המרחב המוגן.

כשמחליפים את החלון בממד, ניתן לבחור את סוג החלון החדש. האפשרויות הן חלון הזזה בעל שתי כנפיים, חלון קיפ (כזה שנפתח אל פנים החדר, כלפי מטה – כך שהחלק התחתון נותר קבוע ורק החלק העליון זז, עד לזווית מוגבלת) וחלון דריי קיפ (חלון קיפ שכולל גם מנגנון ציר המאפשר פתיחת צידית).

צריכים עזרה מיידית?

קליק ואנחנו איתכם

דילוג לתוכן