היתרונות של חיפוי קירות באלומיניום

אלומיניום הוא חומר גלם פופולרי מאוד. אנחנו משתמשים בו לבניית פרגולות יפהפיות ועמידות, למסגרות לחלונות מכל הסוגים, לתריסים חשמליים – וגם לצורך חיפוי של קירות פנימיים וחיצוניים ניתן לנצל את המתכת קלת המשקל. בעמוד זה מפורטים היתרונות העיקריים של חיפוי קירות באלומיניום,  

חיפוי קירות חוץ – חזית מרשימה במיוחד

היתרון הראשון של האלומיניום – מתכת שכיחה מאוד בקרום כדור הארץ (כ-8% ממסת הקרום) – הוא המראה העכשווי שלו. בהתאם חיפוי קירות חוץ באלומיניום הפך לבחירה נפוצה מאוד, ובפרט כשמדובר על מבנים מסחריים גדולים, מרכזי מסחר ומוסדות ציבור. גם בבתים פרטיים שבהם מועדף עיצוב מודרני ניתן לראות במקרים רבים חיפוי חיצוני על בסיס אלומיניום. 

בהקשר זה כדאי לדעת שניתן לצבוע את המתכת הפופולרית בכל גוון רצוי, ולכן אפשר להעניק לאלומיניום ולחיפוי מראה דמוי עץ. בדרך זו מושג שילוב מוצלח בין מראה עכשווי למראה כפרי שובה לב, ולמעשה ניתן לחקות באופן מושלם גם עצים בהירים וגם עצים כהים וליצור הרמוניה מדויקת בכל קיר.

עמידות גבוהה מאוד

היתרון השני של חיפוי קיר אלומיניום הוא העמידות. זוהי אחת האיכויות הבולטות של המתכת שייצור המוני שלה החל בסוף המאה ה-19, לאחר שכימאי אמריקאי בשם צ'רלס מרטין הול רשם פטנט על תהליך יעיל וזול. העמידות היא גם להפעלת כוח חיצוני וגם בפני רטיבות. בהתאם גם גשמים עזים, גם רוחות חזקות וגם לחות גבוהה לא יזיקו לשכבת האלומיניום, כך שמדובר באופציה מושלמת לחיפוי קירות חוץ.

בידוד תרמי יעיל

חיפוי אלומיניום הוא לא "רק" יפה אלא גם פתרון פרקטי. בפרט מצליח החיפוי – גם כשהוא מורכב על קיר פנימי וגם כשהוא מיושם על קיר חיצוני – לייצר בידוד תרמי יעיל. כתוצאה מכך הטמפרטורות בתוך המבנה יהיו נעימות יותר הן בחורף והן בקיץ. התועלת כוללת חיסכון כספי בזכות הפחתת הצורך בפתרונות חימום וקירור יקרים, וגם הסביבה מרוויחה הודות לצמצום הצריכה של חשמל (שנכון להיום הייצור שלו מבוסס על פחם וגז טבעי ועל כן כרוך בזיהום).

מחיר נוח

אלומיניום הוא חומר ידידותי מאוד למשתמשים. תורמות לכך מספר תכונות שלו: הוא החומר החשיל ביותר אחרי זהב, כלומר נדרשת כמות מועטה יחסית של אנרגיה כדי לשנות את הצורה שלו ולהקנות לו את המבנה הרצוי (במקרה זה לחיפוי); הוא גם מתגבש בקלות ונוח לעיבוד שבבי. בהתאם תהליך הייצור של חיפוי קירות מאלומיניום מתנהל ביעילות ועלותו הכספית לא גבוהה – דבר שבא לידי ביטוי במחיר החיפויים.

התקנה פשוטה

עוד יתרון של חיפויי אלומיניום לקירות פנים ולקירות חוץ הוא קלות היישום בכל קיר בכל גודל. התקנת חיפויי האלומיניום מתבצעת באמצעות הצמדתם אל הקירות, ללא תפרים, ולכן אין צורך בהיערכות מיוחדת. בהתאם ניתן להשלים את הרכבת החיפוי בזמן קצר, ובפרט אם מפקידים את המלאכה בידיים מנוסות.

צריכים עזרה מיידית?

קליק ואנחנו איתכם

דילוג לתוכן