כל היתרונות של פרגולות אלומיניום

פרגולות אלומיניום מחיר טוב
פרגולות אלומיניום מחיר טוב

במבנים רבים, פרגולות מהוות אלמנט דקורטיבי וגם שימושי חשוב (להצללה, הגנה מגשם, מרוח ועוד). מבחינת חומרים, הפרגולות עשויות לרוב מאלומיניום או מעץ. מבין השניים, האלומיניום מתבלט במיוחד, עם יתרונות רבים ומשמעותיים: 

עמידות

אלומיניום הוא חומר עמיד ביותר. יש לכך חשיבות רבה, מאחר שפרגולה היא מעצם טבעה מבנה שאמור לעמוד בחוץ ולהיות חשוף לתנאי הסביבה הקיצוניים ביותר. האלומיניום יסתדר היטב עם רטיבות וגשם, לא יינזק עקב חשיפה לשמש ישירה ולא יחליד. כמו כן, חרקים לא יכרסמו אותו. ישנה משפחה שלמה של מה שמכונה "חרקי עץ", כגון טרמיטים. בזמן שאתם נהנים מתחת לפרגולת העץ, חרקים אלה נהנים ללעוס לכם את קורות העץ שלה. זה לא יקרה עם קורות אלומיניום! לסיכום: מבחינת מי שרוכש פרגולה מבוססת אלומיניום, העמידות הכוללת מתבטאת בתמורה טובה יותר להשקעה, מאחר שהמוצר יחזיק מעמד למשך זמן רב יותר.

מתכת קלה וחזקה

פרגולות בנויות באופן כללי משני אלמנטים גדולים – השלד והחיפוי (אם ישנו). מבחינה מבנית, יש כמובן חשיבות רבה לחומר שממנו עשוי השלד. אלומיניום משלב באופן מצוין, שתי תכונות חשובות: חוזק רב וקלות משקל יחסית. תודות לשילוב זה, אלומיניום גם מתאים מאוד לבניה בטיחותית ועמידה, של "פרגולה תלויה". אבל כך הדבר גם במקרה הנפוץ יותר, של פרגולה מבוססת עמודים – למשקלן הנמוך של פרגולות האלומיניום, יש יתרון היכן שחשוב לצמצם בעומס, על המשטח שעליו הפרגולה עומדת. במרפסות תלויות למשל ישנו עומס מרבי מותר, שאותו אסור לעבור. היבט זה נוגע כמובן גם לבטיחות וגם לקבלת היתרים מהרשויות. ככל שאתם בונים במרפסת כזו מבנה כבד יותר, כך גם יצטמצם המשקל הנוסף שניתן יהיה להעמיס עליה באופן בטוח. כרקע, נזכיר כי מרפסות הן מטבען מקומות שחשופים מאוד לשמש ולכן רבים מחפשים עבורן פתרונות הצללה. פרגולות מספקות את הפתרון האולטימטיבי מבחינה זו.

מתאים מאוד עבור תוספים

בסיס חזק זה, אף מתאים מאוד להוספת עזרים שונים כמו מאוורר או גופי תאורה. גופי תאורה ירחיבו את אפשרות השימוש הנוח בפרגולה גם לשעות החושך. מדובר על תאורת LED במתח נמוך, אך עוצמת האור שהיא מפיקה תספיק בהחלט. מאוורר חשוב לימי הקיץ וגם מסייע להרחיק יתושים. מרזבים לניקוז המים, עבור שימוש בפרגולה בחורף, יוכלו להיות מובנים בתוך קורות האלומיניום של הפרגולה.  

בטיחותי

פרגולת עץ ניתן אמנם לצבוע בצבע מעכב בעירה, אך עדיף על כך חומר, אשר עמיד מעצם טבעו בפני אש. אלומיניום הוא חומר כזה ויש לכך היבט בטיחותי חשוב כמובן. כמו כן, כפי שהזכרנו קודם, הוא גם עמיד בפני חרקים, חלודה, עובש, רטיבות ועוד. תודות לכך, שלד פרגולה מבוסס אלומיניום שומר על חוזקו ושלמותו היטב לאורך זמן. בשונה מכך ולשם ההמחשה – אם תקימו פרגולת עץ ללא קירוי או עם קירוי פגום, במשך החורף היא תספוג לחות רבה ותתחיל להירקב ולהיחלש. בקיץ חרקים "ינשנשו" את קורות העץ. זה לא בטיחותי ובוודאי שלא תורם לשקט הנפשי שלכם ולבטחון שהקירוי לא ייפול לכם יום אחד על הראש.

מראה מגוון

קל לצבוע מבנה אלומיניום של פרגולה. למעשה, ניתן לצבוע פרגולת אלומיניום בצבע עץ ובכך לשלב את יתרונות האלומיניום עם מראה העץ! הקירוי יוכל להיות כמובן ממגוון רחב של סוגים, צבעים ודוגמאות. כך שהמראה שיתקבל לבסוף בהתקנת פרגולת אלומיניום, תלוי רק בדמיון שלכם.

מתאים מאוד עבור מנגנונים נעים

החלקים הנעים של פרגולות חשמליות עשויים מאלומיניום. פרגולות חשמליות הן פרגולות אשר נפתחות ונסגרות באמצעות מנגנון חשמלי. אפשרות נוספת שיכולה להיות במקביל לכך, היא שליטה חשמלית בזווית של הרפפות שלהן. למנגנונים נעים ממתכת יש יתרונות רבים – הם עמידים יותר, קל יותר לחבר להם ברגים ועוד. כך שבאופן טבעי, דברים מסוג זה עשויים כמעט תמיד ממתכות ולא מעץ.

התקנה מהירה

התקנת פרגולה מבוססת אלומיניום, כרוכה בהליך מהיר ביחס להתקנת פרגולת עץ או ברזל (חומר כבד!). זה אולי לא הדבר המשמעותי ביותר, אבל גם זה טוב ואפילו מוזיל מעט את עלויות ההתקנה.

תחזוקה מעטה ביותר

דרישות התחזוקה עבור פרגולה מאלומיניום הן מעטות במיוחד. מדי פעם, רצוי לנקות אותן וגם לעבור ויזואלית ולראות שהכול תקין. ככל שיש בהן מנגנונים נעים, כדאי להפעיל ולבדוק גם אותם תקופתית, אם לא השתמשתם בהם במשך זמן רב. השוו זאת לפרגולות עץ, עם הצורך "לחדש" אותן כל כמה זמן, להגן עליהן מחשיפה ישירה לגשם, לשמן אותן לשם הגנה מהתייבשות ועוד.

מתאים יותר לצמחים מטפסים

גידול צמחים מטפסים על עמודי פרגולה והגג שלה, היא אפשרות שרבים לא מודעים לה, אבל היא עשויה לספק מראה ייחודי ויפה. מראה זה, הולך כמובן מצוין עם המראה ה"טבעי" של פרגולת עץ. מצד שני, אלומיניום יסתדר עם צמחים כאלה, יותר טוב מעץ. הסיבות לכך רבות. צמח מטפס נאחז במבנה שעליו הוא גדל באופן אגרסיבי למדי, שעשוי להרוס אותו. למעשה, צמחים מטפסים הורסים בהדרגה קירות בתים רגילים מבלוקים, כך שפגיעה בעץ סבירה אפילו יותר. אלומיניום יהיה יותר עמיד. כמו כן, בפרגולה עם חיפוי חשוב ניקוז מים טוב מחלקה העליון, במיוחד אם זו פרגולה מעץ (מאחר שהעץ רגיש לרטיבות). בהתאם לאופן גדילתם, צמחים מטפסים עשויים להפריע לניקוז.

לסיכום

כפי שראיתם, לאלומיניום יש יתרונות רבים מאוד. לא פלא, שחומר זה תפס עם השנים את מקומו של העץ ביותר ויותר תעשיות בעולם המערבי. הוא נפוץ מאוד בעולם האיכותי של התעופה. הוא מוכר לכולנו מאלמנטים של בנייה בדירות פרטיות ובעיקר במסגרות לחלונות. יש לכך סיבות טובות וכדאי לקחת זאת בחשבון, כשבוחרים חומר לפרגולה.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה השוואת מחירים בין בעלי מקצוע.

צריכים עזרה מיידית?

קליק ואנחנו איתכם

דילוג לתוכן